Desatoro pro-ana

28. května 2011 v 8:45 | Liliana |  Ana a Mia
Kopírujem to na svojblog len preto, aby som to mala na očiach stále. :)


1. JÍME JEN V PŘÍPADĚ, ŽE NÁM KRUČÍ V ŽALUDKU!
Toto je nejdůležitější opatření, které by jste měli důrazně dodržovat. Jakmile jej totiž začnete dodržovat, začnete se učit, jak poslouchat své vlastní tělo. Rozhodně to rozbourá Vaše vžité jídelní návyky, protože najednou zjistíte (až budete mít žaludek v menší velikosti), že Vám stále nekručí v žaludku a je doba oběda a podobně. Zcela jistě Vám některé jídlo, které jste až doteď normálně jedli, z jídelníčku vypadne. pokud se dostaví "pocit lítosti nad nesnědeným jídlem", tak je to právě jedna z obranných reakcí Vašeho mozku a pokud Vás přepadne, tak rozhodně urychleně opusťte místnost, byt, dům. Prostě normálně utečte a to doslova, protože tato reakce je velmi silná a jen silní jedinci to zvládnou. Navíc sám na sobě člověk opravdu nerad šetří.
2. DENNĚ VYPIJEME NEJMÉNĚ 2L VODY!
S tímto pravidlem mívají problémy zejména ženy, protože pocit žízně je přepadá málokdy. Je však třeba říci, že pití je naučený zvyk a lze jej podpořit třeba tím, že budeme pít rovnou z lahve a tyto budeme mít na všech možných místech (v autě, v kuchyni, v obýváku, v práci, v ložnici ..........).
3. PO 18:00 HOD. JIŽ NEJÍME VAŘENÁ JÍDLA!
Toto je 3. nejdůležitější opatření, a to proto, že pokud budete vařená jídla jíst po 18:00 zkazíte vlastnímu tělu celou jeho práci, kterou dokáže přes noc udělat.
4. JÍME JEN TO, CO NÁM OPRAVDU CHUTNÁ!
Velice často dochází k tomu, že ze zdvořilosti či naučeného zvyku sníte i jídlo, které jíst rozhodně nemusíte a nechutná Vám. Pamatujte tedy na to, že nejste kafilerka a čím méně toho na porci sníte, tím lépe. Také obdivujete ty, kteří takzvaně mohou sníst všechno a nejde jim to na tlouštku? Nemylte se a pozorujte je při jídle. Oni tvrdí, jak mnoho se najedli a přecpali, ale při bližším zkoumání přijdete na to, že sice měli na talíři třeba 3 knedlíky a omáčku s masem, ale ňoupali se v tom tak dlouho, až měli něco neodbytného na starosti a většinu porce nechali stát a byli pryč. Nebo druhý případ hubených lidí je ten, že sice snědí, co je na talíři, ale je jim to opravdu jedno a jsou schpni do lahůdkově připravené číny mrsknout hořčici či kečup. Takové barbarství! Ale oni právě považují jídlo jen za prostředek nutný k tomu, aby přežili. A to je právě důvod, proč jsou oni hubení a vy silní. Vám to totiž jedno není a je to také dobře, protože jídlo je v našem světě jedno z největších potěšení. Také se jím často odměňujeme! A podle toho to také vypadá! Takže s jídlem zacházejte střídmě jako hubení lidé, a uvidíte, že se výsledky dostaví vzápětí.
5. JÍDLU SE BUDEME VÍCE MÉNĚ VYHÝBAT!
Myslíme tím, že rozhodně budete jíst pouze v případě, že Vám kručí v žaludku a rozhodně nesníte na co přijdete. Rovněž nebudete po nikom jídlo dojídat! Raději to věnujte pejskovi či kočičce!
Ale jíst musíte! Je to paradox, ale zhubnete jen v případě, že budete jíst. Věta,,nejlepší je nežrat" je největší hloupostí, kterou můžete udělat. Jediným výsledkem je totiž to, že si rozbouráte metabolismus a jeho opětovné nastartování je opravdu složité a neuděláte to jinak, než že budete jíst.
6. ZAMĚŇUJEME JÍDLA KALORICKÁ ZA TA MÉNĚ KALORICKÁ!
Také se ale řídíme především našimi chutěmi. Uspokojení chutí je opravdu jedním z nejdůležitějších kroků, které musíte zvládnout, pokud chcete zhubnout. Čím více si odpíráte, tím větší hlad a deficit uspokojení totiž vzniká. Čím déle jej prohlubujete, tím větší propast si chystáte. Pokud nebudete své chutě průběžně uspokojovat, dojde k tomu, že budete sice vytrvalí a vydržíte držet jakoukoli dietu velice dlouho, ale pak stejně vždy dojde k tomu, že potkáte potravinu, na které Vy osobně ujíždíte a je celé snažení vniveč. Potkáte chlebíček, či dobrý zákusek a jste zpět ve svém kabátku a je tu jo-jo efekt. S každým dalším kolem sebemrskačství se Vám shazují kila dolů hůře a hůře a jste si tím vinni jen Vy sami, protože neuspokojujete své chutě tak, aby mozek nemusel použít další ze svých povedených fíglů. A tím je právě neovladatelná chuť na cokoli! Předcházejte této situaci, aby nedošlo k těmto žravým koncům! Ono 1/2 kg točeňáku v devět večer prostě do rána udělá 900 g nadváhy.
7. POKUD NÁS HONÍ NEOVLADATELNÁ MLSNÁ NA SLADKÉ, ZAHRNEME DO PROGRAMU VÝROBEK S CHROMEM!
Pokud právě těžko odoláváte sladkému, tak jste v opravdu nezáviděníhodné situaci, protože sladkosti jsou velice kalorické! A bohužel většina lidí u této závislosti nezná míru. Určitým řešením je právě prostředek s obsahem chromu, ale upozorňuji!, že pokud není v souladu s kázní člověka v příjmu potravin, zcela se mine účinkem a chuti na sladké nazabrání.
8. LEDNICE ZEJE PRÁZDNOTOU!
Jestli jste opravdu jídláci, tak toto opatření dodržujte co nejvíce, protože jestli budete mít plnou lednici salámů, dortů, jogurtů, sýrů a podobně, tak si můžete být jisti, že se v krizi neovládnete, a sníte o mnoho více jídla než v případě, že v té lednici toho moc není. A kde nic není, ani jídlák nebere!
9. JÍDLO NENÍ SMYSLEM VAŠEHO ŽIVOTA!
Prostě musíte začít myslet na něco jiného. Najednou totiž zjistíte, že máte spoustu volného času! Je to právě ten čas, který jste předtím věnovali právě přípravě Vašeho milovaného jídla. Musíte si však uvědomit, že všichni hubení lidé používají jídlo jen jako prostředek k přežití. Zato ale nemají problémy s klouby, vysokým tlakem a cukrovkou. Takže musíte najít kompromis. Jídlo si vychutnat, množství omezit!
10. ZAŘADÍME POHYB!
Vhodným pohybem je rychlá chůze. Zapojují se všechny svalové skupiny bez zbytečné zátěže. Největší úbytek váhy však docílíte složením potravy.

http://proananawzdy.blog.cz/1103/desatoro-pro-ana
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama